Strony
Powiązane
  • Edukacyjne możliwościEdukacyjne możliwości
    Na życie człowieka składa się kilka podstawowych i bardzo ważnych czynników. Niezwykle ważna dla wielu z nas jest praca. Dzięki niej możemy mieć stały dochód finansowy na nasze konto w …
  • Atrakcje dla dzieciAtrakcje dla dzieci
    Rozrywka dla najmłodszych. Każde dziecko marzy o wspaniałym przyjęciu urodzinowym. Dla naszych pociech jest to wyjątkowe wydarzenie. Dlatego warto zadbać o to, by dzień, kiedy dziecko kończy kolejny rok życia, …
  • Internet to kopalnia wiedzyInternet to kopalnia wiedzy
    Żyjemy w fascynującym świecie, w którym do nauki możemy wykorzystać w pełni multimedialne środowisko internetu. Jest to naprawdę cudowna sprawa, ale wiele szkół oraz ludzi nie wykorzystuje tych możliwości na …

Czego uczą młodzież zajęcia sportowe?

Sportowe zajęcia szkolne, lekcje wychowania fizycznego, zawsze były lubiane przez dzieci i młodzież. Dla niektórych było to jedyny kontakt ze sportem, dla innych sposób na życie, który stał się jednym z najważniejszych celów. Sport ma bardzo duże znaczenie edukacyjne w życiu młodego człowieka. Uczy systematyczności i poczucia obowiązku – przecież trenować trzeba systematycznie, nawet gdy pogoda za oknem podpowiada, że lepiej byłoby iść na lody. W grach zespołowych najważniejsza jest współpraca ze współzawodnikami z drużyny. Trzeba sobie pomagać, być odpowiedzialnym za innych, umieć współpracować. Dobry zespół, to zgrany zespół. Nie może w nim być nieporozumień i zatargów. Sport uczy odporności na kłopoty i problemy. Ludzie, którzy uprawiali lub uprawiają różne dyscypliny są mniej podatni na sytuacje stresowe. Sport uczy również zarządzania swoim czasem. Niektóre dyscypliny, szczególnie gdy są traktowane jako sport wyczynowy, wymagają bardzo dobrej organizacji – treningi, szkoła, zajęcia poza lekcyjne, odpoczynek – wszystko ma swoje ustalone pory i czas. Dyscyplina każdego dnia to krok do sukcesu. Generalnie więc sport jest formą edukacji życiowej, a egzaminem są wyniki osiągnięte w danej dyscyplinie.

Comments are closed.