Strony
Powiązane
  • Przedmiot zarządzaniaPrzedmiot zarządzania
    W zarządzaniu mamy do czynienia z niezwykle ważnym problemem, jakim jest przedmiot zarządzania. Z tego też względu przedmiot zarządzania możemy określić, jako ten, który wyznacza cele, jakie mają w przyszłości …
  • Nauka by ominąć karyNauka by ominąć kary
    Bardzo często można spotkać się z dziećmi, które uczą się tylko i wyłącznie dlatego, by nie spotkała ich w domu kara za złe oceny. Niejednokrotnie winę w tym maja rodzice, …
  • Czego uczą młodzież zajęcia sportowe?Czego uczą młodzież zajęcia sportowe?
    Sportowe zajęcia szkolne, lekcje wychowania fizycznego, zawsze były lubiane przez dzieci i młodzież. Dla niektórych było to jedyny kontakt ze sportem, dla innych sposób na życie, który stał się jednym …

Gdzie byłby człowiek bez nauki

Istnieje wiele pytań na które człowiek chciałby poznać odpowiedź. Pytania nurtujące ludzi są zjawiskiem normalnym. W tym momencie warto zadać sobie proste i jakże interesujące pytanie: „Czy gdyby nauka nie miała racji bytu, to czy ludzkość mogłaby istnieć?”. Wydaje się, że na tak postawione pytanie można udzielić jednoznaczną odpowiedź. Z pełnym przekonaniem można stwierdzić: „Tak! Gdyby nauka nie byłaby rozwijana, to ludzkość by nie przetrwała!”. Tezę, która została postawiona we wcześniejszej linijce, bardzo prosto jest udowodnić. W tym przypadku należy odnieść się do medycyny i jej rozwoju, gdyż to właśnie ta dziedzina może pokazać, jak nauka przyczyniła się do przetrwania ludzkości. Warto przytoczyć takie choroby, jak na przykład gruźlica czy najzwyklejsza grypa. Kilkadziesiąt lat wstecz, gruźlica była wyrokiem przed którym ciężko było uciec. Mimo największych starań, duży procent ludzi, którzy zapadali na tę chorobę – w efekcie umierało. Dopiero fakt, że nauka tak znacząco się rozwinęła, sprawiło, że obecnie dzięki dużej ilości szczepionek zapobiegawczych, praktycznie nikt nie zapada na tę chorobę, a jeżeli taki przypadek się zdarzy, to jest ona bardzo prosto i szybka do wyleczenia.

Comments are closed.