Strony
Powiązane
  • Zyski gospodarki, a wykształcone społeczeństwoZyski gospodarki, a wykształcone społeczeństwo
    Gospodarka odnosi najwięcej korzyści, kiedy społeczeństwo jest wykształcone, a do tego ma na tyle sporą wyobraźnię, że jest w stanie zapewnić sobie sukces we wszystkich niszach ekonomicznych. Ludzie potrzebują pracy …
  • Kartkówki mobilizują uczniów do systematycznej naukiKartkówki mobilizują uczniów do systematycznej nauki
    Nauczyciele mają możliwość sprawdzenia wiadomości za pomocą kartkówek. To jest najlepszy sposób na sprawdzenie czy dzieci na bieżąco przyswajają wiedzę i ostatnie lekcje zostały odpowiednio nauczone. Również to jest sposób, …
  • Co przyciąga młodych ludzi do harcerstwa?Co przyciąga młodych ludzi do harcerstwa?
    Jako organizacja wzorowana na ruchu skautingowych i w oparciu o tradycje i wzorce wojskowe, harcerstwo kieruje się określonymi zasadami, których każdy członek tej organizacji musi przestrzegać. Przyrzeczenie harcerskie, które składa …

Historia reformy, reforma historii.

Reforma edukacyjna, jaka weszła w życie w ubiegłym roku, w znaczący sposób przeorała system nauczania w naszym kraju, szczególnie zaś, jeśli chodzi o program w liceach ogólnokształcących. Dyskusja i sprzeciw wielu środowisk, w tym nauczycielskich związków zawodowych, skupiła się przede wszystkim na kwestii nauczania historii w szkołach średnich. Godziny tego przedmiotu zostały w znaczny sposób okrojone przez panią minister, co było szeroko krytykowane. Czy współczesna młodzież nie potrzebuje wiedzy o dziejach swoich przodków? Czy nauka historii jest wg pani minister jedynie przysłowiowym „kwiatkiem do kożucha” podstawy programowej? – takie i wiele innych pytań, zadawali oponenci resortowej reformy. Doszło nawet do protestów grupy młodzieży, oraz przedstawicieli związków, na dziedzińcu gmachu Ministerstwa Edukacyji Narodowej. Dodatkowego smaczku konfliktowi dodawał fakt, że premier w którego rządzie zasiada pani minister sam z wykształcenia jest historykiem – podobnie jak prezydent. Ostatecznie jednak reforma została wprowadzona w życie, niwelując ilośc lekcji historii w szkołach. Niewielkim punktem, w którym resort edukacji poszedł na ustępstwa wobec protestujących, był postulowany przez środowiska niechętne reformie, a także prezydenta, tzw. „ojczysty panteon”, czyli blok interdyscyplinarnej nauki o dziejach Polski, który będzie jedną opcji do wyboru dla części licealistów.

Comments are closed.