Strony
Powiązane
  • Wiedza na nośnikach CD
    Technologia jaka jest dla nas dostępna w dzisiejszych czasach pomaga nam dosłownie we wszystkich aspektach naszego codziennego życia. Nie mogąc znaleźć dla siebie odpowiedniej wiedzy za pośrednictwem książek również możemy …
  • Pisanie prac licencjackich
    Studia i obrona pracy licencjakiej. Studiując na studiach pierwszego stopnia, czyli tak zwanych licencjackich musimy co jakiś czas zdawać egzaminy, zarówno w sesji zimowej, jak i w letniej . Jednakże …
  • Młodzi nie chcą udzielać korepetycji
    Z korepetycji korzysta dzisiaj prawie każdy polski uczeń. Zaczynają brać je już dzieci w podstawówce, później jest gimnazjum, a w liceum większość uczniów decyduje się na skorzystanie z pomocy korepetytora …

Historia reformy, reforma historii.

Reforma edukacyjna, jaka weszła w życie w ubiegłym roku, w znaczący sposób przeorała system nauczania w naszym kraju, szczególnie zaś, jeśli chodzi o program w liceach ogólnokształcących. Dyskusja i sprzeciw wielu środowisk, w tym nauczycielskich związków zawodowych, skupiła się przede wszystkim na kwestii nauczania historii w szkołach średnich. Godziny tego przedmiotu zostały w znaczny sposób okrojone przez panią minister, co było szeroko krytykowane. Czy współczesna młodzież nie potrzebuje wiedzy o dziejach swoich przodków? Czy nauka historii jest wg pani minister jedynie przysłowiowym „kwiatkiem do kożucha” podstawy programowej? – takie i wiele innych pytań, zadawali oponenci resortowej reformy. Doszło nawet do protestów grupy młodzieży, oraz przedstawicieli związków, na dziedzińcu gmachu Ministerstwa Edukacyji Narodowej. Dodatkowego smaczku konfliktowi dodawał fakt, że premier w którego rządzie zasiada pani minister sam z wykształcenia jest historykiem – podobnie jak prezydent. Ostatecznie jednak reforma została wprowadzona w życie, niwelując ilośc lekcji historii w szkołach. Niewielkim punktem, w którym resort edukacji poszedł na ustępstwa wobec protestujących, był postulowany przez środowiska niechętne reformie, a także prezydenta, tzw. „ojczysty panteon”, czyli blok interdyscyplinarnej nauki o dziejach Polski, który będzie jedną opcji do wyboru dla części licealistów.

Comments are closed.