Strony
Powiązane
  • Walka o dobrą pracęWalka o dobrą pracę
    Edukacja obecnie jest bardzo istotna, szczególnie że powstaję coraz więcej przedsiębiorstw, a tam zazwyczaj potrzebne są trzeźwe umysły. Dawniej społeczeństwo stawiało raczej na prace fizyczne, nie trzeba było być jakoś …
  • Nauka kosztujeNauka kosztuje
    Wszyscy posiadamy marzenia, cele, chcielibyśmy być wykształceni i uważani za osoby mądre i inteligentne. Wiadomo jednak, że często problemem okazują się być koszty, jakie są związane z naszymi zainteresowaniami. Wiele …
  • Możesz uczyć się szybciej!Możesz uczyć się szybciej!
    Czas jest niesamowicie ważny. Nie możemy go zatrzymać, zwolnić, wrócić do przeszłości czy udać się w przyszłość. Pozostaje nam jedynie odpowiednie gospodarowanie czasem teraźniejszym. Warto dobrze planować swoje dni tak, …

Historia reformy, reforma historii.

Reforma edukacyjna, jaka weszła w życie w ubiegłym roku, w znaczący sposób przeorała system nauczania w naszym kraju, szczególnie zaś, jeśli chodzi o program w liceach ogólnokształcących. Dyskusja i sprzeciw wielu środowisk, w tym nauczycielskich związków zawodowych, skupiła się przede wszystkim na kwestii nauczania historii w szkołach średnich. Godziny tego przedmiotu zostały w znaczny sposób okrojone przez panią minister, co było szeroko krytykowane. Czy współczesna młodzież nie potrzebuje wiedzy o dziejach swoich przodków? Czy nauka historii jest wg pani minister jedynie przysłowiowym „kwiatkiem do kożucha” podstawy programowej? – takie i wiele innych pytań, zadawali oponenci resortowej reformy. Doszło nawet do protestów grupy młodzieży, oraz przedstawicieli związków, na dziedzińcu gmachu Ministerstwa Edukacyji Narodowej. Dodatkowego smaczku konfliktowi dodawał fakt, że premier w którego rządzie zasiada pani minister sam z wykształcenia jest historykiem – podobnie jak prezydent. Ostatecznie jednak reforma została wprowadzona w życie, niwelując ilośc lekcji historii w szkołach. Niewielkim punktem, w którym resort edukacji poszedł na ustępstwa wobec protestujących, był postulowany przez środowiska niechętne reformie, a także prezydenta, tzw. „ojczysty panteon”, czyli blok interdyscyplinarnej nauki o dziejach Polski, który będzie jedną opcji do wyboru dla części licealistów.

Comments are closed.