Strony
Powiązane
  • Mistrz i na tym koniecMistrz i na tym koniec
    W wielu instytucjach, zakładach, firmach pojawia się problem braku następców. Osoby o dużym doświadczeniu zawodowym, wiedzy i umiejętnościach, niejednokrotnie po odejściu na emeryturę nie pozostawiają następców. Dzieje się tak z …
  • Kwas hialuronowy KielceKwas hialuronowy Kielce
    Kwas hialuronowy Kielce. Szkoła wizażu w Kielcach zapewni Ci nie tylko oczywiste umiejętności, jakimi jest stworzenie pięknego, w tym artystycznego makijażu, doboru palety kolorystycznej do cery danej klientki czy rozpoznawanie …
  • Walka między publicznymi a prywatnymiWalka między publicznymi a prywatnymi
    Od wielu dekad uniwersytety utrzymywane z państwowej kasy jako szkoły publiczne cieszyły się absolutnie największym zaufaniem. Nie tylko wśród społeczeństwa panowało przekonanie, że są to najbardziej ekskluzywne i wymagające ośrodki …

Jak efektywnie uczyć historii?

Współczesna szkoła boryka się z problemem braku zainteresowania historią wśród dzieci i młodzieży. Młodzi ludzie nie są zainteresowani przeszłością. Z jednej strony nie ma się czemu dziwić. Dyktowane do zeszytu suche fakty i nudne lekcje przy pożółkłych mapach nie zachęcają do poznawania dziejów świata i narodu. Nauczyciele często robią co mogą, ale ogranicza ich budżet, czy warunki w klasach lekcyjnych. Wielką pomocą w wyjściu z tej sytuacji stało się kino. Paradoksalnie narzędzie rozrywki, do tej pory traktowane, jako zagrożenie dla szkoły i edukacji, zaczęło pomagać w rozbudzaniu ciekawości historycznej dzieci i młodzieży. Doskonale wyreżyserowane i dobrze obsadzone filmy, wyświetlane na srebrnym ekranie zaczęły być hitami kinowymi. Na salach kinowych nie siedzą jednak tylko pasjonaci historii czy starsza część widowni. Przeważająca większość osób to te, które nie lubią historii w szkole. Jednak dzięki przedstawieni tych samych wydarzeń w inny sposób, bardziej kolorowo, dynamicznie i namacalnie sprawia, że ciekawość zostaje w nich rozbudzona.

Comments are closed.