Strony
Powiązane
  • Liceum dla dorosłychLiceum dla dorosłych
    Odpowiednie wykształcenie to dzisiaj coś, co jest niesamowicie wymagane. Często trudno jest nam znaleźć odpowiednią posadę tylko i wyłącznie dlatego, bo nie posiadamy odpowiedniego wykształcenia, skończonych studiów czy matury. Wszystko …
  • Szybki rozwój naukiSzybki rozwój nauki
    Jest to niezwykle ważne, aby nauka bardzo szybko się rozwijała. Będzie można dzięki temu mieć dostęp do różnego rodzaju udogodnień. Stanowiło to będzie odpowiednio korzystną sytuacje dla każdego. Nie ma …
  • Historia reformy, reforma historii.Historia reformy, reforma historii.
    Reforma edukacyjna, jaka weszła w życie w ubiegłym roku, w znaczący sposób przeorała system nauczania w naszym kraju, szczególnie zaś, jeśli chodzi o program w liceach ogólnokształcących. Dyskusja i sprzeciw …

Jak powinna wyglądać dobra szkoła

Szkoła odgrywa wielką rolę w naszym życiu, zajmuje przecież wiele pierwszych lat życia. Tak, więc i starsi i młodsi mają swoje zdanie na temat szkoły i własne doświadczenia z nią związane. Niestety wiele doświadczeń z tego okresu, ma wydźwięk negatywny. Są sytuacje, że po wielu latach od ukończenia szkoły wspomnienia szkolne sprawiają ból. Dzieci idąc do szkoły bardzo się cieszą z tego faktu. Niestety w trakcie edukacji nastawienie do szkoły się zmienia na niekorzyść. Co można zmienić, aby większość uczniów lubiła chodzić do szkoły? Szkoła powinna być przede wszystkim przyjazna uczniom. Co to znaczy? Nauczyciele powinni lubić swoją pracę i z chęcią wykonywać swoją pracę. Nie traktować uczniów przedmiotowo a podmiotowo. Nauczyciele, którzy lubią swoich uczniów i chcący zainteresować swoim przedmiotem starają się wykorzystać wszystkie możliwości, aby lekcje były ciekawe, nie nużyły. Największym błędem, jaki popełniają nauczyciele, jest ich przekonanie, ze nauczyciela trzeba się bać. Strach nie sprzyja polubieniu uczenia się, a dzieci, którym nauka sprawia radość osiągają więcej. Strach paraliżuje. Nie jest łatwą sprawą znaleźć złoty środek, pomiędzy przyjacielskim stosunkiem nauczyciela do uczniów a wymagającym, aby nie dopuścić do zbytniego spoufalania się a zarazem nie przerażać.

Comments are closed.