Strony
Powiązane
  • Nauka, nauka…Nauka, nauka…
    Wielu ludzi twierdzi, że nauka w jak najmłodszym wieku jest bardzo istotna. Dzieci czteroletnie czy pięcioletnie jeszcze nie umieją w końcu czytać, ale poznają reguły wymawiania niektórych słów, sylab etc. …
  • Sposoby na przekazanie wiedzySposoby na przekazanie wiedzy
    W dzisiejszych czasach naprawdę sporo osób stara się o to, aby móc pochłaniać daną wiedzę potrzebną im jak najszybciej. Nie jest to zadanie takie proste gdyż bardziej skomplikowane informacje nie …
  • Negatywne aspekty osiągnięć nauki w życiu człowiekaNegatywne aspekty osiągnięć nauki w życiu człowieka
    Zdecydowana większość wynalazków stworzonych przez ludzki umysł przyczyniła się do wzrostu poziomu życia społeczeństw, rozwoju techniki, cywilizacji. Niestety, niektóre wynalazki zapisały się czarnymi literami w historii świata. Początkowo, o czym …

Mistrz i na tym koniec

W wielu instytucjach, zakładach, firmach pojawia się problem braku następców. Osoby o dużym doświadczeniu zawodowym, wiedzy i umiejętnościach, niejednokrotnie po odejściu na emeryturę nie pozostawiają następców. Dzieje się tak z wielu przyczyn. Jedną z nich może być typ osobowości profesora, który nie jest w stanie znieść rosnącej konkurencji w postaci młodego pracownika naukowego, nie potrafi dzielić się swoim doświadczeniem i dorobkiem, które w rezultacie z braku kontynuacji marnują się. Zdarza się i tak, że za podobna sytuacją stoi brak środków finansowych instytucji. Oszczędzanie na etacie dla następcy skutkuje zaprzepaszczeniem dorobku mistrza. Niejednokrotnie, szczególne w przypadku zanikających zawodów, po prostu nie ma chętnych na podjecie nauki u mistrza. Przypadek taki występuje chociażby w fachu zegarmistrzowskim, zduńskim, tkackim i wielu innych. Szkoda, ponieważ gdy zaistnieje potrzeba zasięgnięcia porady albo skorzystania z pomocy takiego fachowca ( choćby przy pracach konserwatorskich) – nie ma gdzie go znaleźć.

Comments are closed.