Strony
Powiązane
  • Edukacja dla każdego
    Każdy człowiek na świecie jest edukowany i dzięki temu że ma dostęp dl szkół mamy wykształconych wielu wspaniałych ludzi w każdym zawodzie. Już od najmłodszych lat dzieci nasze uczęszczają do …
  • Znaczenie zadań domowych w edukacji szkolnej
    Zadania domowe stanowią jeden z bardzo ważnym elementów edukacji szkolnej. Nie są jednak lubiane przez samych uczniów. Muszą oni bowiem poświęcić swój czas pozaszkolny na wykonanie określonych czynności sprawdzających. Znaczenie …
  • Walka między publicznymi a prywatnymi
    Od wielu dekad uniwersytety utrzymywane z państwowej kasy jako szkoły publiczne cieszyły się absolutnie największym zaufaniem. Nie tylko wśród społeczeństwa panowało przekonanie, że są to najbardziej ekskluzywne i wymagające ośrodki …

Nowa podstawa programowa

Nowa podstawa programowa wzbudziła wiele sprzeciwów, ale z drugiej strony ma też swoich zwolenników. Do niedawna w szkołach edukacja polegała na ciągłym powtarzaniu i utrwalaniu zdobywanej wiedzy. Uczniowie wracali do tematów z poprzednich lat, przy czym rozszerzali je o nowe wiadomości. Edukacja właśnie wyglądała tak do tej pory. Teraz wiele się zmieniło. Edukacja uczniów, którzy urodzili się w roku 1996 i młodszych polega na kontynuowaniu nauki, nie wracając do tematów opracowanych w ubiegłych latach. Od razu mają podawane wszystkie informacje dotyczące danego tematu. Uczniowie piszą zupełnie inne egzaminy po szkole gimnazjalnej, a co za tym idzie inną nową maturę. Młodzież ma nowe, zmienione podręczniki i niektóre nowe przedmioty, których wcześniej nie było (zajęcia artystyczne, edukacja dla bezpieczeństwa itd.). Do obowiązku każdego ucznia należy wzięcie udziału w dowolnym projekcie naukowym, który organizowany jest w szkole przez nauczyciela od danego przedmiotu. W szkołach średnich uczniowie są zmuszeni do napisania matury rozszerzonej z przedmiotów, na które uczęszczają w zakresie rozszerzonym. Dotychczas uczeń miał wybór. Być może to jeszcze się zmieni, ale na razie nic na to nie wskazuje.

Comments are closed.