Strony
Powiązane
  • Jak efektywnie uczyć historii?
    Współczesna szkoła boryka się z problemem braku zainteresowania historią wśród dzieci i młodzieży. Młodzi ludzie nie są zainteresowani przeszłością. Z jednej strony nie ma się czemu dziwić. Dyktowane do zeszytu …
  • Nauka przez działanie jest skuteczna
    Nie od dziś wiadomo, że dzieci najlepiej przyswajają sobie wiedzę wtedy, gdy informacje są im podane w sposób ciekawy i zajmujący. I zazwyczaj nie ma tu znaczenia fakt, czego te …
  • Jak uczyć się języków obcych
    Gry komputerowe przyprawiają rodziców o ból głowy. Gdyby nie ingerencja, dziecko pogrążyłoby się w grze na długie godziny, nie myśląc w ogóle o tym, że jeszcze istnieje jakiś inny świat …

Nowa podstawa programowa

Nowa podstawa programowa wzbudziła wiele sprzeciwów, ale z drugiej strony ma też swoich zwolenników. Do niedawna w szkołach edukacja polegała na ciągłym powtarzaniu i utrwalaniu zdobywanej wiedzy. Uczniowie wracali do tematów z poprzednich lat, przy czym rozszerzali je o nowe wiadomości. Edukacja właśnie wyglądała tak do tej pory. Teraz wiele się zmieniło. Edukacja uczniów, którzy urodzili się w roku 1996 i młodszych polega na kontynuowaniu nauki, nie wracając do tematów opracowanych w ubiegłych latach. Od razu mają podawane wszystkie informacje dotyczące danego tematu. Uczniowie piszą zupełnie inne egzaminy po szkole gimnazjalnej, a co za tym idzie inną nową maturę. Młodzież ma nowe, zmienione podręczniki i niektóre nowe przedmioty, których wcześniej nie było (zajęcia artystyczne, edukacja dla bezpieczeństwa itd.). Do obowiązku każdego ucznia należy wzięcie udziału w dowolnym projekcie naukowym, który organizowany jest w szkole przez nauczyciela od danego przedmiotu. W szkołach średnich uczniowie są zmuszeni do napisania matury rozszerzonej z przedmiotów, na które uczęszczają w zakresie rozszerzonym. Dotychczas uczeń miał wybór. Być może to jeszcze się zmieni, ale na razie nic na to nie wskazuje.

Comments are closed.