Strony
Powiązane
  • Edukacja dla osób niepełnosprawnychEdukacja dla osób niepełnosprawnych
    Dzięki temu, że tolerancja w stosunku do osób niepełnosprawnych ciągle wzrasta, w szkołach budowane są specjalne podjazdy, dzięki którym osobo poruszające się na wózkach inwalidzkich mogą dostać się bez żadnych …
  • Dlaczego dzieci czasem boją się szkołyDlaczego dzieci czasem boją się szkoły
    Szkoła jak wiemy to miejsce, które odgrywa ogromne znaczenie w życiu każdego dziecka. Czasem dzieci więcej czasu spędzają w szkole, niż w domu. Dlatego też tak ważne jest by nauka …
  • Różnorodność oferty edukacyjnejRóżnorodność oferty edukacyjnej
    Dla większości ludzi zupełnie naturalne jest, że uniwersytety państwowe to miejsca stworzone poniekąd z myślą o młodych ludziach, którzy kończą maturę i zupełnie naturalnie nie są gotowi do rozpoczęcia pracy, …

Paradoksy we współczesnym, cywilizowanym świecie

Kraje azjatyckie stanowią kultury o wysoko rozwiniętej cywilizacji. Rzesze bardzo dobrze wykształconych inżynierów, architektów przez kilkanaście lat zmieniły pustynie w miejsca przyjazne człowiekowi – na byłych pustynnych terenach stoją nowe miasta, drapacze chmur, na morzu powstają sztuczne wyspy z apartamentami i super nowoczesną infrastrukturą, nauka, edukacja, wiedza stały się potężną bronią w rękach arabskich firm. Postęp techniczny z dnia na dzień zmienia wizerunek arabskich krajów, niestety, nie może zmienić mentalności społeczeństwa. Niemal 2/3 kobiet arabskich to analfabetki. Nieliczne zdobywają edukację poza swoim krajem. Islam postrzega kobietę jedynie w pozie służebnej swojemu mężowi. Jest od niego we wszystkim zależna, nie wolno jej prowadzić samodzielnie samochodu, często nie może sama dokonywać zakupów, czy poruszać się po mieście. W najbardziej ortodoksyjnych rejonach, ubranie musi ją szczelnie zakrywać. Co tu w takiej sytuacji mówić o zdobywaniu wiedzy przez te kobiety? O wejściu do rządów, czy innych struktur państwowych? Jeżeli stosunek do kobiety jest taki w krajach arabskich wysoko rozwiniętych, czy można się dziwić, że kobiety w Afganistanie, zdobywające wiedzę po kryjomu, mogą za to zostać stracone?

Comments are closed.