Strony
Powiązane
  • Zarządzanie funkcjonalneZarządzanie funkcjonalne
    Jednym z typów zarządzania ogólnego, jest zarządzanie funkcjonalne, które obserwować można przede wszystkim w działających na rynku przedsiębiorstwach. Głównym zakresem, czy też przedmiotem zarządzania funkcjonalnego jest zarządzanie autonomicznymi częściami, jakie …
  • Poziom edukacji w szkołach.Poziom edukacji w szkołach.
    Każdy młody człowiek powinien choć raz w życiu pójść do szkoły. Jest to miejsce w którym zdobywa on edukację i wykształcenie, które na pewno przyda mu się w przyszłości. Jednak …
  • Płać za szkołęPłać za szkołę
    Wiadomo, że nic nie jest za darmo. Nawet nauka wymaga od nas zainwestowania konkretnej sumy pieniędzy. Wiele osób w młodym wieku postanowiło przerwać swoją edukację i aktualnie z chęcią powróciłoby …

Paradoksy we współczesnym, cywilizowanym świecie

Kraje azjatyckie stanowią kultury o wysoko rozwiniętej cywilizacji. Rzesze bardzo dobrze wykształconych inżynierów, architektów przez kilkanaście lat zmieniły pustynie w miejsca przyjazne człowiekowi – na byłych pustynnych terenach stoją nowe miasta, drapacze chmur, na morzu powstają sztuczne wyspy z apartamentami i super nowoczesną infrastrukturą, nauka, edukacja, wiedza stały się potężną bronią w rękach arabskich firm. Postęp techniczny z dnia na dzień zmienia wizerunek arabskich krajów, niestety, nie może zmienić mentalności społeczeństwa. Niemal 2/3 kobiet arabskich to analfabetki. Nieliczne zdobywają edukację poza swoim krajem. Islam postrzega kobietę jedynie w pozie służebnej swojemu mężowi. Jest od niego we wszystkim zależna, nie wolno jej prowadzić samodzielnie samochodu, często nie może sama dokonywać zakupów, czy poruszać się po mieście. W najbardziej ortodoksyjnych rejonach, ubranie musi ją szczelnie zakrywać. Co tu w takiej sytuacji mówić o zdobywaniu wiedzy przez te kobiety? O wejściu do rządów, czy innych struktur państwowych? Jeżeli stosunek do kobiety jest taki w krajach arabskich wysoko rozwiniętych, czy można się dziwić, że kobiety w Afganistanie, zdobywające wiedzę po kryjomu, mogą za to zostać stracone?

Comments are closed.