Strony
Powiązane
  • Wiedza praktyczna w szkłach technicznychWiedza praktyczna w szkłach technicznych
    Kierunki techniczne są w dzisiejszych czasach coraz bardziej poszukiwane i wiele osób stara się o to, aby móc dla siebie naprawdę dobrze zaplanować swoją przyszłość bez wiedzy pochodzącej ze studiów. …
  • Akcja czytania dzieciom książek – lekcją edukacji społeczeństwaAkcja czytania dzieciom książek – lekcją edukacji społeczeństwa
    Kilka lat temu zapoczątkowana przez środowisko artystyczne akcja ‘czytajmy dzieciom’ powoli odnosi skutek. Zabiegani rodzice, dziadkowie, starają się znaleźć czas, aby choć przez kilkanaście minut dziennie poczytać dziecku jego ulubione …
  • Wyrównywanie szans w szkoleWyrównywanie szans w szkole
    Aby szkoła mogła faktycznie odnieść sukces musi dzisiaj zabiegać o uczniów mających wyjątkowo dobre perspektywy. Oczywiście ideą szkoły i nauczania jest przygotowanie młodych ludzi tak, aby ci nawet nie mając …

Sześciolatek w szkole – dobre i złe strony

Od kilku lat trwa w naszym kraju dyskusja, czy wprowadzić należy obowiązek szkolny od 6-go roku życia – dyskusja jest bardzo ostra, gdyż zdania w tej sprawie są bardzo podzielone. Zwolennicy szybszej edukacji dzieci w naszym kraju uważają, że jest to wymóg konieczny, żeby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, coraz szybszemu rozwojowi wiedzy, nauki. Argumentują, że większość krajów europejskich, w tym kraje Unii powprowadzały już dawno takie zasady właśnie, w niektórych zaś krajach, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, dzieci uczęszczają do szkoły już od 5-go roku życia. Jednak wielu jest i przeciwników wcześniej rozpoczynającej się edukacji naszych dzieciaków. Ci twierdza, że nie warto skracać dzieciństwa naszym milusińskim, że sześciolatek nie zawsze jest na tyle gotowy psychicznie, by oderwać się od domu i wejść w wir szkolnego szaleństwa. Inne argumentu są takie, że trzeba najpierw przygotować szkoły, przynajmniej pod względem technicznym, aby sześciolatki mogły do nich uczęszczać. Przykładem mogą być toalety, gdzie wysokość umywalek nie jest dostosowana do wzrostu małych dzieci, kolejna kwestia to wysokość ławek, również w większości szkół nie przygotowanych do wzrostu sześciolatków. Jest też grono zwolenników takiego rozwiązania, aby – jak dotychczas – tak zwana zerówka była nieobowiązkowa.

Comments are closed.