Strony
Powiązane
  • Wiedza nie dla każdego
    Obecnie wiedza jest czymś bardzo powszechnym, czymś z czym ma do czynienia praktycznie każdy człowiek. Oczywiście będzie trzeba skorzystać z możliwości rozwijania własnej wiedzy oraz umiejętności. Dzięki temu będzie się …
  • Trudy zawodu nauczyciela
    Nie każdy nauczyciel ma w sobie wystarczająco dużo charyzmy, aby móc bez większych problemów zajmować się obowiązkami wynikającymi z obowiązków codziennego dnia w szkole. Dla przeciętnego młodego nauczyciela przeważnie zniechęcające …
  • Wyniki zdobyte w szkole
    Wyniki w szkole nie są oczywiście jedynym ani też najważniejszym wyznacznikiem intelektu danego dziecka, dlatego rodzice powinni zawsze pamiętać o tym, że oceny chociaż są jasnym drogowskazem i świetnym punktem …

Sześciolatek w szkole – dobre i złe strony

Od kilku lat trwa w naszym kraju dyskusja, czy wprowadzić należy obowiązek szkolny od 6-go roku życia – dyskusja jest bardzo ostra, gdyż zdania w tej sprawie są bardzo podzielone. Zwolennicy szybszej edukacji dzieci w naszym kraju uważają, że jest to wymóg konieczny, żeby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, coraz szybszemu rozwojowi wiedzy, nauki. Argumentują, że większość krajów europejskich, w tym kraje Unii powprowadzały już dawno takie zasady właśnie, w niektórych zaś krajach, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, dzieci uczęszczają do szkoły już od 5-go roku życia. Jednak wielu jest i przeciwników wcześniej rozpoczynającej się edukacji naszych dzieciaków. Ci twierdza, że nie warto skracać dzieciństwa naszym milusińskim, że sześciolatek nie zawsze jest na tyle gotowy psychicznie, by oderwać się od domu i wejść w wir szkolnego szaleństwa. Inne argumentu są takie, że trzeba najpierw przygotować szkoły, przynajmniej pod względem technicznym, aby sześciolatki mogły do nich uczęszczać. Przykładem mogą być toalety, gdzie wysokość umywalek nie jest dostosowana do wzrostu małych dzieci, kolejna kwestia to wysokość ławek, również w większości szkół nie przygotowanych do wzrostu sześciolatków. Jest też grono zwolenników takiego rozwiązania, aby – jak dotychczas – tak zwana zerówka była nieobowiązkowa.

Comments are closed.