Strony
Powiązane
  • Pokój do naukiPokój do nauki
    Każdy z nas lubi się naprawdę dobrze skoncentrować w trakcie utrwalania sobie materiału, który jest dla nas odpowiednio ważny. Wielu z nas ma dość duże problemy jeżeli chodzi o odpowiednie …
  • Języki obceJęzyki obce
    Każdy z krajów posługuje się niemal że innym językiem. Może to być język angielski, język niemiecki czy tez język rosyjski. Na lekcjach szkolnych już od najmłodszych lat dzieci uczą się …
  • Jak wybrać dobrą szkołęJak wybrać dobrą szkołę
    Jeśli szukamy szkoły w jakiej chcemy zdobyć zawód, który ma być przez nas wykonywany na rynku pracy nie możemy zapominać o tym, że znacznie łatwiej jest znaleźć pracę po szkołach, …

Sześciolatek w szkole – dobre i złe strony

Od kilku lat trwa w naszym kraju dyskusja, czy wprowadzić należy obowiązek szkolny od 6-go roku życia – dyskusja jest bardzo ostra, gdyż zdania w tej sprawie są bardzo podzielone. Zwolennicy szybszej edukacji dzieci w naszym kraju uważają, że jest to wymóg konieczny, żeby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, coraz szybszemu rozwojowi wiedzy, nauki. Argumentują, że większość krajów europejskich, w tym kraje Unii powprowadzały już dawno takie zasady właśnie, w niektórych zaś krajach, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, dzieci uczęszczają do szkoły już od 5-go roku życia. Jednak wielu jest i przeciwników wcześniej rozpoczynającej się edukacji naszych dzieciaków. Ci twierdza, że nie warto skracać dzieciństwa naszym milusińskim, że sześciolatek nie zawsze jest na tyle gotowy psychicznie, by oderwać się od domu i wejść w wir szkolnego szaleństwa. Inne argumentu są takie, że trzeba najpierw przygotować szkoły, przynajmniej pod względem technicznym, aby sześciolatki mogły do nich uczęszczać. Przykładem mogą być toalety, gdzie wysokość umywalek nie jest dostosowana do wzrostu małych dzieci, kolejna kwestia to wysokość ławek, również w większości szkół nie przygotowanych do wzrostu sześciolatków. Jest też grono zwolenników takiego rozwiązania, aby – jak dotychczas – tak zwana zerówka była nieobowiązkowa.

Comments are closed.