Strony
Powiązane
  • Zarządzanie funkcjonalneZarządzanie funkcjonalne
    Jednym z typów zarządzania ogólnego, jest zarządzanie funkcjonalne, które obserwować można przede wszystkim w działających na rynku przedsiębiorstwach. Głównym zakresem, czy też przedmiotem zarządzania funkcjonalnego jest zarządzanie autonomicznymi częściami, jakie …
  • Nauka i edukacja, czyli jak zostać naukowcemNauka i edukacja, czyli jak zostać naukowcem
    Zostanie naukowcem to konieczności poświęcenia bardzo dużej ilości czasu na naukę niemal przez całe życie. Naukowcy to osoby, które są specjalistami w swoich dziedzinach. Wymaga się od nich przedstawienia wielu …
  • Świat językówŚwiat języków
    Trudno ukryć, że w dzisiejszym, coraz „mniejszym” wskutek mechanizmów globalizacyjnych świecie, coraz większe znaczenie odgrywa znajomość języków obcych. Gdziekolwiek się nie znajdziemy – co wspólcześnie często oznacza po prostu podłączenie …

Sześciolatek w szkole – dobre i złe strony

Od kilku lat trwa w naszym kraju dyskusja, czy wprowadzić należy obowiązek szkolny od 6-go roku życia – dyskusja jest bardzo ostra, gdyż zdania w tej sprawie są bardzo podzielone. Zwolennicy szybszej edukacji dzieci w naszym kraju uważają, że jest to wymóg konieczny, żeby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, coraz szybszemu rozwojowi wiedzy, nauki. Argumentują, że większość krajów europejskich, w tym kraje Unii powprowadzały już dawno takie zasady właśnie, w niektórych zaś krajach, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, dzieci uczęszczają do szkoły już od 5-go roku życia. Jednak wielu jest i przeciwników wcześniej rozpoczynającej się edukacji naszych dzieciaków. Ci twierdza, że nie warto skracać dzieciństwa naszym milusińskim, że sześciolatek nie zawsze jest na tyle gotowy psychicznie, by oderwać się od domu i wejść w wir szkolnego szaleństwa. Inne argumentu są takie, że trzeba najpierw przygotować szkoły, przynajmniej pod względem technicznym, aby sześciolatki mogły do nich uczęszczać. Przykładem mogą być toalety, gdzie wysokość umywalek nie jest dostosowana do wzrostu małych dzieci, kolejna kwestia to wysokość ławek, również w większości szkół nie przygotowanych do wzrostu sześciolatków. Jest też grono zwolenników takiego rozwiązania, aby – jak dotychczas – tak zwana zerówka była nieobowiązkowa.

Comments are closed.