Strony
Powiązane
  • Praca socjalna studiaPraca socjalna studia
    Praca socjalna. Praca socjalna studia jest to kierunek, który posiada charakter interdyscyplinarny oraz praktyczny, ponieważ jego całkowitym zadaniem jest pomoc a także rodzinom, które polegają na we wzmacnianiu bądź odzyskiwaniu …
  • Wyniki zdobyte w szkoleWyniki zdobyte w szkole
    Wyniki w szkole nie są oczywiście jedynym ani też najważniejszym wyznacznikiem intelektu danego dziecka, dlatego rodzice powinni zawsze pamiętać o tym, że oceny chociaż są jasnym drogowskazem i świetnym punktem …
  • Jak pobudzić szare komórki do pracy?Jak pobudzić szare komórki do pracy?
    Przede wszystkim warto dużo czytać, oglądać. Dzięki temu szare komórki ciągle będą w ruchu i możliwe będzie odpowiednie przyswajanie wiedzy. Jak najbardziej taka sytuacja będzie odpowiednio komfortowa. W końcu w …

Sześciolatek w szkole – dobre i złe strony

Od kilku lat trwa w naszym kraju dyskusja, czy wprowadzić należy obowiązek szkolny od 6-go roku życia – dyskusja jest bardzo ostra, gdyż zdania w tej sprawie są bardzo podzielone. Zwolennicy szybszej edukacji dzieci w naszym kraju uważają, że jest to wymóg konieczny, żeby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, coraz szybszemu rozwojowi wiedzy, nauki. Argumentują, że większość krajów europejskich, w tym kraje Unii powprowadzały już dawno takie zasady właśnie, w niektórych zaś krajach, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, dzieci uczęszczają do szkoły już od 5-go roku życia. Jednak wielu jest i przeciwników wcześniej rozpoczynającej się edukacji naszych dzieciaków. Ci twierdza, że nie warto skracać dzieciństwa naszym milusińskim, że sześciolatek nie zawsze jest na tyle gotowy psychicznie, by oderwać się od domu i wejść w wir szkolnego szaleństwa. Inne argumentu są takie, że trzeba najpierw przygotować szkoły, przynajmniej pod względem technicznym, aby sześciolatki mogły do nich uczęszczać. Przykładem mogą być toalety, gdzie wysokość umywalek nie jest dostosowana do wzrostu małych dzieci, kolejna kwestia to wysokość ławek, również w większości szkół nie przygotowanych do wzrostu sześciolatków. Jest też grono zwolenników takiego rozwiązania, aby – jak dotychczas – tak zwana zerówka była nieobowiązkowa.

Comments are closed.