Strony
Powiązane
  • Jak powinna wyglądać dobra szkołaJak powinna wyglądać dobra szkoła
    Szkoła odgrywa wielką rolę w naszym życiu, zajmuje przecież wiele pierwszych lat życia. Tak, więc i starsi i młodsi mają swoje zdanie na temat szkoły i własne doświadczenia z nią …
  • Debiut w szkoleDebiut w szkole
    Wszyscy rodzice małych dzieci zazwyczaj bardzo boją się momentu, w którym to dziecko ma po raz pierwszy pójść do szkoły. Niestety, zawsze jednak przychodzi czas, kiedy edukacja rozpoczyna się i …
  • Życiowa wiedzaŻyciowa wiedza
    Największą mądrością, jaką człowiek może się poszczycić, jest wiedza życiowa. Żadne książkowe mądrości nie zastąpią tego, co prawdziwe, co poznało się, żyjąc. Bardzo wiele osób, które żyły, kiedy wybuchła druga …

Wiedza w organizacji

Jednym z kluczowych „towarów”, jakimi „handluje się” we wszystkich organizacjach – zarówno społecznych, jak i państwowych, czy też prywatnych jest wiedza. Wiedzę rozumie się tutaj przede wszystkim, jako informacje, które są bezpośrednio związane z funkcjonowaniem instytucji i jej otoczenia w praktyce. Sposób więc, w jaki jest ona przekazywana jest naprawdę istotną kwestią, na którą zdecydowanie należy zwrócić uwagę, chcąc osiągnąć pełen sukces w działaniach. A przekazywana jest ona na bardzo różne sposoby. Mamy bowiem wiedzę jawną, a więc tę oficjalną, która związana jest ze schematem funkcjonowania organizacji, jak i tak zwaną wiedzę ukrytą, a więc tę, która powiązana jest z indywidualnymi doświadczeniami pracowników i ich wewnętrzna komunikacją. Podstawową zasadą związaną z zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacji jest ta mówiąca, że im mniej wiedzy ukrytej i im więcej jawnej, tym lepsza szansa na osiągnięcie zadowalających efektów oraz poprawę relacji i wydajności w instytucji pod każdym względem. Jak wiec widać, jest to naprawdę ważna kwestia, na którą zwraca się uwagę.

Comments are closed.