Strony
Powiązane
  • Edukacja dla każdegoEdukacja dla każdego
    Każdy człowiek na świecie jest edukowany i dzięki temu że ma dostęp dl szkół mamy wykształconych wielu wspaniałych ludzi w każdym zawodzie. Już od najmłodszych lat dzieci nasze uczęszczają do …
  • Pisanie prac dyplomowychPisanie prac dyplomowych
    Sposoby na pracę dyplomową. Boi się tego wiele studentów. Nie, nie mowa tu o sesji, tylko o pracy dyplomowej, bo to ta forma pisemna najczęściej spędza sen z powiek nawet …
  • Nauki przedmałżeńskieNauki przedmałżeńskie
    Nauki przedmałżeńskie są to nauki, które młode osoby chcące wziąć ślub odbywają przed zawarciem tego sakramentu. Na tych naukach młodzi uczą się wielu rzeczy, które będą im bardzo potrzebne w …

Wiedza w organizacji

Jednym z kluczowych „towarów”, jakimi „handluje się” we wszystkich organizacjach – zarówno społecznych, jak i państwowych, czy też prywatnych jest wiedza. Wiedzę rozumie się tutaj przede wszystkim, jako informacje, które są bezpośrednio związane z funkcjonowaniem instytucji i jej otoczenia w praktyce. Sposób więc, w jaki jest ona przekazywana jest naprawdę istotną kwestią, na którą zdecydowanie należy zwrócić uwagę, chcąc osiągnąć pełen sukces w działaniach. A przekazywana jest ona na bardzo różne sposoby. Mamy bowiem wiedzę jawną, a więc tę oficjalną, która związana jest ze schematem funkcjonowania organizacji, jak i tak zwaną wiedzę ukrytą, a więc tę, która powiązana jest z indywidualnymi doświadczeniami pracowników i ich wewnętrzna komunikacją. Podstawową zasadą związaną z zarządzaniem informacją i wiedzą w organizacji jest ta mówiąca, że im mniej wiedzy ukrytej i im więcej jawnej, tym lepsza szansa na osiągnięcie zadowalających efektów oraz poprawę relacji i wydajności w instytucji pod każdym względem. Jak wiec widać, jest to naprawdę ważna kwestia, na którą zwraca się uwagę.

Comments are closed.